Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3
Itse antaisin voiton Microsoftille myös suunnittelupöydällä. Sillä ei kai näitä ongelmia olisi, jos PS3 oltaisiin suunniteltu yhtä kehittäjäystävälliseksi kuin Xbox 360? Siinä mielessä ei sympatiaa kyllä heru Sonyn ylimielisyydelle, eikä toisaalta sen puolustelijoillekaan. Asiasta varsinaisesti kärsiville käyttäjille kyllä (toisaalta nämäkin lähtevät usein puolustamaan Sonyn ratkaisuja, paradoksaalista).
Tässä tapauksessa on hieman tyhmää osoittaa sormella pelkästään third party kehittäjiä, jotka kuitenkin joutuisivat tuhlaamaan omia resurssejaan, vain koska itsepäiset konsolikehittäjät tekivät niin erilaiset koneet taistelemaan samoista markkinoista. Jo konsolien suunnitteluvaiheessa täytyi tajuta, että multiplattojen kanssa tulee ongelmia, mutta molemmat varmaan uskoivat omaan ylivertaisuuteensa, että saisivat toimia lead alustana. Tähän mennessä Microsoft on vetänyt tällä saralla pidemmän korren johtuen helpommasta ohjelmoitavuudesta, suuremmasta attachment ratesta ja user basesta.
Itse antaisin voiton Microsoftille myös suunnittelupöydällä. Sillä ei kai näitä ongelmia olisi, jos PS3 oltaisiin suunniteltu yhtä kehittäjäystävälliseksi kuin Xbox 360? Siinä mielessä ei sympatiaa kyllä heru Sonyn ylimielisyydelle, eikä toisaalta sen puolustelijoillekaan. Asiasta varsinaisesti kärsiville käyttäjille kyllä (toisaalta nämäkin lähtevät usein puolustamaan Sonyn ratkaisuja, paradoksaalista).