Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Killzone 2 - keskustelu pelistä

Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Itse olen yrittänyt myös etsiä tuota kielen vaihtamista, mutta näyttääpä siltä että sitä ei voi vaihtaa jälkikäteen. Muutoin kuin poistamalla savetuksen.
Juurikin näin. Itsehän iskin vahingossa ensimmäistä kertaa levyä koneeseen laittaessa русский языкit kehiin, ja meinas tuskanhiki nousta otsalle.
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Silloin kun kommentit perustelee ok ja kertoo omat näkemyksensä, niin mun mielestä ollaan oikealla tiellä. Siinä mielessä otan JayAr:n kommentit rakentavasti vastaan (vaikka aika harvan niistä itse kuitenkaan allekirjoitan).

Mutta..

Ihan ok ja kyllä tätä pelaa mutta ei mitään maailmaa mullistavaa.

Missä tätä on sanottu "maailmaa mullistavaksi" noin ylipäänsä? Itse en ole lukenut, että se olisi ollut pelintekijöiden "goal" tai jotenkin yleinen pelistä pitävien toteamus (edes "fanipoikien" keskuudessa) forumeilla? Sonyn PR-puheet voivat olla toinen juttu, mutta sehän on pelinhenki kaikilla (Sony, MS, Nintendo) ja ihan normaalia markkinointimeininkiä. Oma peli kehutaan taivaisiin yms.

Ainakaan itse en missään vaiheessa odottanut jotain FPS-pelien "messiasta", sillä kyllähän kokeneet pelaajat osaavat erottaa "hypen" ja "realistiset odotukset" - varsinkin kun loistavia (tai vähintään "hyviä" ja "pelattavia") pelejä on tullut tasaiseen tahtiin parina viime vuotena.

Ja totuus on, ettei shooter-pyörää enää oikein pystytä keksimään uudestaan (tai sitten on kyse pelistä, joka sekoittaa genrejä, kuten MGS4 - sehän ei ole varsinaisesti räiskintä). Kaikissa FPS/3rd person-peleissä on samantyylisiä juttuja ja "kierrätystä". Se ei kuitenkaan tarkoita että ne tekisivät pelistä huonon. Onhan kaikissa surival horror-peleissäkin samoja elementtejä, samoin kuin tasohyppelyissä (kyllä minusta esim. LbP oli innovatiivinen ja hienosti suunniteltu - vaikka perustaltaanhan se oli "tasohyppely" joita on tehty jo ziljoona) ym.

Ei KZ2 todellakaan ole "maailmaa mullistava" peli, mutta loistava genren peli kuitenkin. Mutta hei, oliko Gears2 maata mullistava? Halo3? Resistance2? Olen kyllä pelannut kaikki läpi (huom! en tosin nettipuolta pahemmin, joten siitä en puhu) ja mun mielestä ne eivät ole mitään maata mullistavia tekeleitä, ei edes Halo3 (joka on elänyt jo tavallaan "omaa elämäänsä" jonkin aikaa).

Mutta ei niiden tarvitsekaan mullistaa maaailmaa, sillä ne kaikki tuovat oman hienon mausteensa tähän räiskintä-soppaan jota me pelifanit haluamme koko ajan maistaa. KZ2 tuo myös omansa, se on sopan "pippuri". ;)

(edit: Parit tekstit lisätty)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Aukeaako muillakin tuo Killzone.com hitaasti? Itselläni ainakin, varmaan ison liikenteen takia...
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Taisin sohaista muurahaispesää hyvä niin koska en fanita mitään peliä enkä ole tehnyt kyseistä peliä niin minulla on oikeus sanoa kuluttajana oma mielipide siitä, mutta luulen että jos tuo ohjaus olis tehty keskivertopelaajan mielipide huomioon ottaen ja tehty se niin kun muissakin peleissä niin peli olis huomattavasti pitkäikäisempi ja jopa hyvä, kyllähän papoissakin on joitakin jotka ei sitä ihan tyrmää. ei tästä tämän enempää, koetetaan nyt elää tämän kanssa ja pelailla josko tähän sitten tottuis.
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Taisin sohaista muurahaispesää hyvä niin koska en fanita mitään peliä. enkä ole tehnyt kyseistä peliä

Tuskin kukaan täällä oli pelisarjan fani, ainakaan killzone ykkösen perusteella :rolleyes: voihan sitä muita haukkua tuollai piilovittuiluna fanipojiks, kun eivät ajattele samoin kuin sinä, mutta se vaan on niin että tuo ohjaus jakaa pelaajat kahteen kastiin joko tykkää tai ei, harmi sinänsä

Aukeaako muillakin tuo Killzone.com hitaasti? Itselläni ainakin, varmaan ison liikenteen takia...

tänään julkastaan USA:s ni voi olla ruuhkaa, aamulla vielä pääs vaikka tosi tahmasta oli...
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Ettet nyt vähän liiottelisi. Etteikö mitään muuta hyvää :) Taitaa teillä olla joku KFP:n sisäinen kampanja menossa jossa lietsotaan kaikki jäsenet laulamaan samaa tarinaa foorumeilla ;) (ei kannata ottaa liian vakavasti, tämä oli vaan hauska havainto siitä että kaikkein äänekkäimmin kontrolleista avautuu juuri ne joiden nimeä koristaa KFP tagi )

Itse pidän tästä ohjauksesta paljonkin. En osaa sanoa miksi. Mutta eivät papat tätä kollektiivisesti tuomitse. Osa vain. :)
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

eilen kävin kanssa omani noutamassa, peli on uskomattoman komea mutta ne kovin puhutut kontrollit vaivaavat täälläkin, vaikka miten yrittää säätää en saa niitä itselleni toimiviksi, harmi sinäänsä.
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

kontrollit vaikuttavat kyllä ikäviltä mutta kyllä niihin tottuu kun pelailee yksinpelin ja sitten siirtyy moninpeliin niin tuntuu huomattavasti helpommilta:cool:
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Tämä "paskat kontrollit" on kyllä todella outoa keskustelua sillä omasta mielestäni ne ovat todella hyvät ja helposti omaksuttavat. Pelaan siis oletusnappuloilla. Wierd.. :)
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Tämä "paskat kontrollit" on kyllä todella outoa keskustelua sillä omasta mielestäni ne ovat todella hyvät ja helposti omaksuttavat. Pelaan siis oletusnappuloilla. Wierd.. :)

Mitä tuossa aikaisemmin pohdinkin niin taitaa nuo kontrolleista valittavat olla näitä jotka pelaavat senssit kaakossa. Kun taas pelaajat jotka ovat mieltyneempiä jäykempään senssiin taas päin vastoin omaksuvat kontrollit kotoisiksi yllättävänkin nopeasti.

poikkeuksia toki löytyy varmasti.
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Itse kyllä pelaan senssit kaakossa eikä mitään ongelmia ole ollut, toki alussa oli pientä hakemista että mistähän se ampuu ja mistähän se vaihtaa aseen tai heittää granaatin! Se on lähes jokaisessa uudessa pelissä aluksi ongelma. Kun ei ole vielä tottunut, pienen harjoittelun jälkeen kuitenkin omaksuu kontrollit täysin. Toki en väitä etteikö paremmin olisi voinut olla, eniten otti aluksi päähän se aseen tähtäimen zoomaus. Mutta näinhän se menee että harvemmin tulee mitään pelejä jossa kaikki olisi täysin kohdalla ja täydellinen, näin pienet vaivat eivät kuitenkaan kaada ainakaan mun kohdalla tätä peliä.
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Mitä sensseihin tulee niin itse pelaan Guerilla Gamesin antamilla ohjeistuksilla joissa X-akseliin lisätään +1 ja Y-akseliin +3.
Näillä senseillä peli on suomeksi sanottuna Perfecto! Pääosumia tulee sellasella hulabaloolla notta Higit alas - kirjaimellisesti! ;)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Mitä tuossa aikaisemmin pohdinkin niin taitaa nuo kontrolleista valittavat olla näitä jotka pelaavat senssit kaakossa. Kun taas pelaajat jotka ovat mieltyneempiä jäykempään senssiin taas päin vastoin omaksuvat kontrollit kotoisiksi yllättävänkin nopeasti.

poikkeuksia toki löytyy varmasti.

Vähän samanlainen kutina, lisäksi suurimmalta osalta tuntuu unohtuvan että monessa muussa pelissä tähtäin siirtyy automaattisesti vihun silmämunan päälle 5 metrin päästä. (näin hieman liioteltuna) Killzonessa taas näin ei ole vaan tähtäimen kohdistaminen lähtee ohjaimen ja sohvan väliltä -> Tämähän on siis "pelivaihe" jota ei toisessa pelissä ole lainkaan. Tottakai se voi tuntua hankalalta, jos sitä ei ole tottunut tekemään ennen itse? Valitettavasti melkein kaikissa nyky konsoli-FPS tähtäämisen tekee kone pelaajan puolesta, riittää kun sofotaa sinnepäin ja sitten vaan armoton liipasimen rämpytys perään...aina osuu! Osalle kova juttu ja tuntuu varmaan ihanalta olla todella tarkka, minulle se taas on "spoileri" Mä haluan ainakin kyllä todellakin tähdätä itse...harmi vaan, että se on aina vaan harvemmassa pelissä mahdollista...Killzonessakin on kuitenkin lähitaisteluliima, eli ei tämäkään sen suhteen mikään täydellinen ole.

Autoaimittomus skopella oli tosiaan ensimmäisiä ilahduksen aiheita pelissä, mutta kyllä tosiaan täälläkin kontrollit aiheutti "alkushokin" samaan tyyliin kuin mm. Nylund kuvaili. Nyttemmin ne tuntuu jo ihan ok! Pidän myös siitä, että osuminen vaatii taitoa eikä kyse ole pelkästään siitä kumpi sattuu näkemään toisen ensin.

Enemmän mua riipii toi alimitotettu field of vision, siis näkökenttä. Tämä on muuten mielenkiintoinen ilmiö, että tosta kontrollista itkee 50% mutta liian ahdas FOVi menee ihan sukkana läpi konsolipuolella suurimmalle osalle.

Monen PC-pelaajan silmäthän itkisi verta tuon tason näkökentällä. Se btw. entisestään huonontaa sitä ohjaustuntumaa kun ei näe kunnolla ja tiedä missä vihu on vaikka se seisoo vieressä...olo kun ravihevosella ja äijä vaan pyörii ja suuntavaistot heittää häränpyllyä.

Varsinkin aluksi oudoissa mapeissa tulee paikoin hieman ahdistava fiilis kun ei tiedä miten päin tässä ollaan? Siis ilman muuta mua ainakin häiritsee ahdistava FOV enemmän kuin tuo haastava kontrolli, sen jälkeen kun oppii tunteen mapit paremmin niin FOVin aiheuttama frustaatio varmasti pienenee.

Ettei tämä viesti olisi jälleen pelkkää kontrollilässynlässyä, niin sisällytän tähän viestiin päivitetyn plus/miinus listani. Nämä koskee pelkästään moninpeliä, yksinpeliin en ole vielä kerennyt koskeen.

+ Peliin joinimisen helpous
+ DTS äänet
+ Mappisuunnittelu
+ Pelimuodot
+ Aseet tuntuu ihan jees
+ Pidemmältä matkalta tappoja ei tule tuurilla ja helposti vaan jokaisen eteen saa vääntää (ei liimatähtäintä skopella)
+ Mahtavan näköset puitteet
+ Sitten joskus kun osaa pelata ja on riittävästi natsoja, niin niillä ammuslaatikoilla ja turreteilla pystyy varmaan taktikoimaan paljon?
+ Pari yksityiskohtaa kontrolleissa: Mahdollista valita COD nappulat, äijä liikkuu kätevästi aitojen yms. esteiden yli mapeissa. Juoksun saa toggle moodiin (ei tarvi pitää tattia pohjassa -> ei jännetupitulehdusta käteen)
+ Serverilistat + salasanasuojaus
+ Mahdolllisuus käyttää botteja matseissa kun odottelee lisää peliseuraa

- Kontrollit
- Outoa lägiä välillä havaittavissa (molemmat kuolee, tappoteksti tulee sekunnin päästä)
- Ei pelimuotoa ilman spawneja (kai?)
- Liimatähtäin läheltä, tosin kontrolli huomioon ottaen en osaa sanoa että onko pelkkä miinus?
- Serverien kaatuilu (oletettavissa tämä on alkuhärdellin jälkeen historiaa...toivon niin)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Mitä sensseihin tulee niin itse pelaan Guerilla Gamesin anatamilla ohjeistuksilla joissa X-akseliin lisätään +1 ja Y-akseliin +3.
Näillä senseillä peli on suomeksi sanottuna Perfecto! Pääosumia tulee sellasella hulabaloolla notta Higit alas - kirjaimellisesti! ;)

Ei hitto kai sitä täytyy vielä kokeilla noilla säädöillä uudestaan kun on vielä vähän hakusessa nuo senssit. Samoin kovaa päänvaivaa aiheuttaa jatkuva gamman säätely kun en osaa päättää koska se on hyvä :D Se myös askarruttaa että onko tuo kuva nyt parempi tuolla 720:llä vai 1080i:llä. Tässä mun Killzone-ongelmat paketissa :p
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

et varmaan kattonu et ketä on omalla puolella? ... stat paddaus rehottaa tällä hetkellä tosi pahasti, kun kattoo nytkin servulistaa niin suurin osa on jotain "xp bots" "rank up!" servuja.. pari kertaa oon ollu tollases pelis, ja vielä bottien puolella... oli aika lähellä että olis laittanu ohjaimen polvee vaste ja paskaks, mutta onneks sit älys kattoo scoreboardeja.. :D
Ei ollut bottipeli, mappi oli vaan niin käsittämättömän huono. Spawnista yksi reitti ulos ja koko joukkue jäi spawniin käkkimään.
Ekassa Killzonessa tuon ongelman pystyi kiertämään hienosti vetämällä kaapelin irti koneesta ja kiertämällä vihollisen selkään :D
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Nyt kun on luutnantin arvo netissä ni nyt on sit muillakin.. :D Bottei löytyy joka nurkast ja kivahan niitä on myös itekki asetella pioneerinä. Tuo haulikko on kyl ihan ylivoimai ase nois lähitaistelussa.. Tähtäätte taskulampun kanssa niin aim assist tulee apuun saman tien ja liimaantuu heti viholliseen kiinni, ja sillo ei tarvi muuta ku ampua. No joooh... Ei pahemmi haittaa.
Pakko päästä sniperiks.. :D
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Mistäs noi "botit" muuten tunnistaa? Pelailin just jossain 15 vs bots tms. serverillä enkä kyllä huomannut mitään outoa. :D
 
Ylös Bottom