Toinen platina plakkariin Controlista. Kyllähän se alkoi hieman puuduttamaan, kun samat tehtävät toisti uudemman kerran. DLC:t toimivat tuolloin mukavana vaihteluna. Niistä puuttuu vielä muutama trophy. Uusien skillien lisäämisen myötä taisteleminen sai uutta ulottuvuutta. "Tripla-launch" oli kovassa käytössä ja kaukolaukaistavia miinoja ampuva pyssy toimi joissakin kohdissa erittäin hyvin.
Pieni pika-arvostelu:
+ Mielenkiintoinen juoni
+ Ropemainen hahmonkehitys
+ Sopivan pitkä päätarina (ensikokemalla)
+ Monipuoliset aseet kustomointivaihtoehtoineen
+ Vallan tunne ison vihollisjoukon kaatamisen jälkeen
+ Suoraviivaista toimintaa ilman nurkan takana kykkimistä / kämppimistä
+ "Norsu posliinikaupassa", päästä sisäinen vandaalisi esiin (vaikka tästä ei hyötyä olekaan)
+ Kätketyt salaisuudet (hidden locations) ja löytämisen ilo
+ Tutkimisen vapaus
+ Älyä vaativia puzzleja (Luck & Probability -osastolta löytyy paras puzzle!)
+ Martti Suosalo, mainio näyttelijä, lauluääni, humoristisuus, muutamat suomenkieliset lausahdukset
+ AWE-dlc
+ Haastavuus, vaikka välillä menikin yli (mutta onhan siellä ne pelintekijöiden laittamat helpotukset)
+ Vaihtelevuus pomotaisteluissa
- Kartta (kyllä sen jo kaikki tätä pelanneet tietävät)
- Persoonattomat hahmot (paitsi Suosalo)
- Tietyissä kohdissa ärsyttävä toistaminen kuoleman korjatessa
- Kasvojen ilmeet eivät aina osu kohdalleen keskustellessa
- Satoja löydettäviä asiakirjoja, ääniviestejä, tekstejä, jne. (kuka näitä jaksaa lukea, ehkä 0,001 % pelaajista lukenut kaiken)
- Jatkuva modien putsailu valikosta (osaa pitää silti roikottaa mukana eri tilanteita varten!)
- Tuntui, että tarinan aikana viholliset häiritsivät jatkuvasti spawnaamalla tielle tyhjistä. Trophyjä (Board countermeasures) metsästettäessä niitä ei näkynyt kuin ajoittain
- NPC-hahmojen samojen lauseiden toistaminen keskustelun päätteeksi
- Muutamat hidden locationit aivan älyttömissä paikoissa
- Tyhjyyden tunne, kun vaellat ympäriinsä ja mitään ei tapahdu
- Levitoinnin olisi ihan hyvin voinut laajentaa koskemaan isompaa aluetta
- Hiss-joukkojen käytävillä kaikuva pölinä, erittäin rasittavaa (loppuu onneksi hetkeksi, jos tuhoaa kaiuttimet ja/tai poksauttaa muutaman ilmassa leijuvan ruumiin atomeiksi)
- Samojen alueiden edestakainen sahaaminen (vaihtelua kaipaisi esim. vetisen viemärin, hämyisen ullakon tai hämähäkinseittien peittämän lyhyen dungeonin muodossa)
- "Motellipuzzlet" ovat aika mitäänsanomattomia, vaikka ovatkin ihan ok ensimmäisillä kerroilla. Menee nopeasti toiston puolelle. Poikkeuksena "Hotelli Merisää", joka oli hauska!
Tässäpä nyt jotain. Aika paljon negatiivisia, kun oikein miettii! Arvostan peliä silti, ei tämä muuten olisi saanut niin paljoa huomiota ja peliaikaa.