Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)
Melkein pistää vihaksi vastata tällaiseen vääntelehtimiseen, mutta annetaan nyt mennä.
Piste tilassa on eri asia edestä päin napsittu kuva. Syvyys informaation katooa kaiken aikaa niistä kohdista jotka katoavat esim käden liikkeen taakse. Jos olkapää katoaa kämmenen taakse, niin mitä sinun lyhyt matikkasi siihen sanoo? Missä olematon on tilassa? Mahdoton yhtälö = Kinect ei kuvaa 3D mallia. Kuten sanottu, tarvitaan useampi kamera pelaajan ympärille, kuten leffojen motion capture sessioissa.
Olet edelleen täysin väärässä. Kolmiulotteinen kuva on kolmiulotteinen kuva, eikä tällä esimerkilläsi ole sen kanssa mitään tekemistä. Kolme ulottuvuutta = kolmiulotteinen.
Jos otat kannan niin kannattaisiko siinä pysyä eikä heti seuraavaksi väittää jotain toista? Ensin on kolme dimensiota ja nyt nitä ei olekaan.
En ole väittänyt muuta missään muualla kuin ehkä omassa todellisuudessasi.
Toki, Kinectin ottamalla kuvalla voidaan pelejä tehdä, mutta väänsinkiin siitä miten virheellisesti oletetaan kyseessä olevan 3D kamera. Se mitä Kinectillä ei koskaan nähdä, on juuri tälläinen omilla käsillä suoritettu tiikerin hemmottelu. Kinect ei näe kämmenselkää jos se ei ole kameraa päin joten joudutaan aina turvautumaan ohjelmistolla luotuun 3D hahmoon. Entäs kikkailu selän taakse pudonneen pallon potkaisemiseksi? Jalka katoaa Kinectin tietämöttömmille ja se joutuu arvioimaan mihin jalka sojottaa.
Kämmenselkä on tietysti hyvin essentiaalinen osa tiikerin hemmoittelua, mutta tarkoitatko tosiaan, että tuossa Kinectimals-esityksessä muodostettiin käyttäjän käden 3D-malli? Eiköhän se ole ihan valmiiksi määritelty, hei. Miksi ihmeessä pitäisi kikkailla selän taakse pudonneen pallon kanssa? Aivan naurettavan absurdia.
Näillä esimerkeillä ei muutenkaan oikein ole varsinaista pohjaa, sillä 1) muodostettuaan mallin osaa ohjelmisto sisällyttää kehon osien paikat, vaikka nämä olisivatkin toistensa tiellä, ja 2) kyseisessä liiketunnistuksessa ei ole oikestaaan mitään väliä, vaikka kamera ei näkisikään sitä selän takana olevaa kättä - tämähän on sama, kuin että piilottelisi Movea tai Wiimotea selän takana ja valittaisi, ettei se toimi.
"Helposti" ihanne olosuhteissa. Tarvitaan yksivärinen sohva ja erivärinen vaatetus(ei löysää) jolloin RGB-kameran avulla voidaan poimia pelaaja, kunhan valot ovat päällä. Huonossa valaistuksessa pelkkä IR-kamera ei riitä. Tarvitaan aikamoisia laskutehäviä erottamaan ihmisen ja sohvan massa toisistaan. Tekniikka toimii, enemmän ja vähemmän, koska kaikki tähän mennessä demotut ovat olleet ihanne olosuhteissa, osa tosin on ollut valmiiksi nauhoitettua kamaa joka kertoo enemmän tekniikan epävarmuudesta. Miksiköhän kaikki on tehty seisaaltaan ilman häiriö tekijöitä.
Et ole ilmeisesti edelleenkään täysin käsittänyt, mistä Kinectin liikkeentunnistuksessa on kyse. Kamera luo pelaajan luurankomallin kameran ja infrapunaskannauksen avulla, jolloin lukittaa käyttäjän muodon sellaisekseen. On aivan yksi ja sama, mitä siellä taustalla heiluu kalibroinnin jälkeen, kun se malli on yksi ja sama.
Oletetun luurankomallin. Jolloin tekniikka toimii parhaansa mukaan, jos toimii.
Jos et vastaa aiheeseen, älä vastaa ollenkaan.
Samaan aikaan vai vuorotellen? Miksi ei ole nähty kuin kahden pelaajan pelejä? Etenkin kun suuri osa on party pelejä.
Aivan sama minulle, ilmoitettu tuki on 4 pelaajaa ja sillä mennään kunnes toisin todistetaan.
Osoittaa aikamoista luotamusta tuotteeseen jos ei livenä uskalleta tehdä. Vai onko pahempi asia että väitetään tuotteen pystyvän johonkin ja paljastuu kaiken olevan silmän lumetta?
Se on jälleen täysin epäolennaista, onko feikkien käyttö oikein vai väärin. Näin kuitenkin tekivät, eikä sen pitäisi oikeastaan ketään haitata, kun oikeaa materiaalia kamerasta on kuitenkin saatavilla tonneittain.
Hetkinen... annoitko juuri Sonylle anteeksi Killzone 2 trailerin??
Annoin anteeksi? Ei minua Sonyn Killzone 2 -trailerit kiinnosta.
Wiimote onkin hassu veijari. Nimittäin kun ohjain on suunnattu suoraan IR-lähettimiä päin voidaan syvyydellä leikkiä vaikka biljardissa. Mutta auta armias kun suunnataan ohjain johonkin muuhun suuntaan että lähetin katoaa moten näköpiiristä. Silloin joudutaankin kaikki laskemaan ohjaimen kiihtyvyyksistä ja olettamaan miten syvyys muuttuu.
Väitit silti vielä hetki sitten, että Wiistä ei löydy syvyystunnistusta lainkaan.
Missä ovat pelit jotka seuraavat pelaajan kädenliikettä orjallisesti? Tähän mennessä liike vain käynnistää valmiin animaation, joka on vaivalloinen vastine napin painallukselle. Pöytätennis vastineet konsoleilla kertovat hyvinkin paljon miten Move ja Wiimote suoriutuvat syvyyksien esiintuomisesta.
Katsohan vaikka tuo ylläoleva video, ja sitten jälkiruoaksi Wii Sports Resortsin kendomiekkailua. Ei Wiimote ole todellakaan rajoittunut väittämilläsi tavoilla.