Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

pelien suomenkieliset nimet

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja zacharia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Lastsoul


Ridge ei ole silta vaan vaan vuorenharjanne.
Silta on Bridge.

Noh Woe pahus!
Niin onkin, alkaa tämä varhaisiän dementia vaivaamaan kun on täyttänyt 22.

By the way, olen jotenkin aina mieltänyt tässä kyseisessä tapauksessa että kyseessä olisi silta eikä harjanne, en tiedä mistä moinen mielle-yhtymä on saanut alkunsa.
 
ei täällä uskalla suutan avata..mutta noh.
Pommittaja Mies-Bomber Man
hmm..Dark Cloud-Pimeä Pilvi
Summoner-Kutsuja..manaaja..jnejnejne
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Ishtar


Noh Woe pahus!
Niin onkin, alkaa tämä varhaisiän dementia vaivaamaan kun on täyttänyt 22.

By the way, olen jotenkin aina mieltänyt tässä kyseisessä tapauksessa että kyseessä olisi silta eikä harjanne, en tiedä mistä moinen mielle-yhtymä on saanut alkunsa.

No onneksi et sentään laittanut Fridge Racer, se olisi jo aika koominen :D

Täytyy kyllä edelleen ihmetellä noita nimiä, siis niin älyttömiä että 7-vuotiaskin keksisi parempia. No toivotaan kuitenkin ettei noita eleta suomentamaan.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Lastsoul


No onneksi et sentään laittanut Fridge Racer, se olisi jo aika koominen :D

Täytyy kyllä edelleen ihmetellä noita nimiä, siis niin älyttömiä että 7-vuotiaskin keksisi parempia. No toivotaan kuitenkin ettei noita eleta suomentamaan.
noh..mä en oikeastaan keksi yhtään viisasta nimeä..jos nyt äkkiä pitäs kehittää RPG:e nimi..Devils eye..Paholaisen silmä..
Revenge of Forgotten..unohdetun kosto..
 
Nyt tuli yksi pelinimikäännös: Mortal Kombat - Kuolevaisten taistelu/kamppailu/tappelu/vastarinta tai miksikä nyt itse sen mieltää. Jokainen vaihtoehto on oikea...

Tai jos tarkkoja ollaan Kombat ei ole edes oikea sana.... mutta onhan tuosta käytetty myös nimeä Mortal Combat.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Solid Snake
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan AnKh


Joskus ku PSX oli uusi, kuulin kun pikkupojat väitteli mitä se tarkoittaa, jotain "Meijän ope sano et play on leikkiä..."
Joopajoo. Keksitääs viel joku suomennos....

I play football. Minä PELAAN jalkapalloa. Ei siis minä leikin jalkapalloa. Eli se on siis Peliasema.

Pilkutetaan...i play quitar. Minä SOITAN kitaraa. Ei siis leikin/pelaan kitaraa. Ah, suomentaminen on nannaa...sehän on SOITTOASEMA!

ELI MAALAIJÄRKEÄ! Playstation, peliasema. Period...kuukautinen!
:p
 
Miksei pelejä suomenneta kuten elokuvia? Siis siten että ensin se oikea nimi, ja sitten väliviiva ja suomalainen nimi.
Esim. GTA3-Kovaa peliä Liberty Cityssä.
:D

Hehe näinhän se vasta hauskaa olisikin....
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Corca


Pilkutetaan...i play quitar. Minä SOITAN kitaraa. Ei siis leikin/pelaan kitaraa.

Itseasiassa minä soitan kitaraa olisi: I play THE guitar. Soittamisessa pitää aina olla tuo "the".
Eli kyseinen henkilö leikkii kitaraa.

Nyt tämä menee kyllä aika moiseksi pilkun nus... öö... pilkun kanssa leikkimiseksi. :p
 
jooh..en oo päässy pitkään aikaan ku oon pelannu diabloo netissä...hmm diablo 2: tuhon herra laajennus paketti..aika mielenkiintoinen
 
Vääntynyt metalli: musta (Twisted Metal: Black)
SSX Tempukas (SSX Tricky)
Loppuunpalaminen (Burnout)
Dave Mirran huippu BMX 2 (DMPBMX2)

onhan noita.. hauska väännellä :)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan antisocial


Jos tuo oli viittaus Half Lifeen, niin eikös se ole puoliintumisaika eikä puoli elämä? Näin olen ainakin jostain ymmärtänyt.


Pelilehdissä puhutaan aina puolielämästä, mutta eihän sekään jumalan sanaa vastaa.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan antisocial


Jos tuo oli viittaus Half Lifeen, niin eikös se ole puoliintumisaika eikä puoli elämä? Näin olen ainakin jostain ymmärtänyt.
no ei todellakaan half/puoli life/elämä
mutta jos sen vääntää ja kääntää niin ehkä evvk
 
Tämä on täysin turha thread, pelinimien suomentaminen tyhmää enkä ole Half Lifeakaan pelannut, mutta hyvä huomio antisocialilta: "half life" todellakin on kääntyy käsitteenä suoraan puoliintumisajaksi ja jollainhan voimalaitoksella tuossa pelissä pyöritään. Miksi pelin nimi olisi Puolielämä? Toisaalta ei kiinnosta.
 
Ylös Bottom